reklama

Začínam...

14.11.2006 - deň, keď som o jeden oficiálne zvýšil počet prisťahovalcov do Spojených arabských emirátov. Po siahodlhej úvahe som sa rozhodol prispievať do blogu. Nečakajte nejaké umelecké stvárnenie mojich myšlienok, ale pár praktických rád do života tým, ktorí sa sem chystajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Mal som tú výhodu, že ako predvoj tu od júna pôsobí môj kolega Fares z Libanonu. Je obrovskou výhodou mať niekoho v tomto svete, kto ovláda arabský jazyk. Nie že by ste sa tu anglicky nedohovorili, ale predsa arabčina je tu oficiálny jazyk.

Pokiaľ nemáte to šťastie, že byt vám zabezpečí firma kľudne sa môžete ubytovať v nejakom hotelíku. A začať obiehať ako satelit po realitkách. Takto dopadol aj Fares, keď sem dorazil. Hovoril, že táto sranda ho stála za dva týždne asi tri a pol litra dirhamov (cca x 7.5 Sk). Keďže mal prenajatú garsonku (studio apartment) a počas libanonskej vojny prišla za ním rodina, rozhodol sa zohnať si väčší bejvák a mne prepustil tento. Hneď po mojom prílete z Pakistanu, sme utekali do realitky, pretože mu nedovolili vyniesť z bytu ani jeho vlastný nábytok, keďže ja som ešte nemal podpísanú nájomnú zmluvu. Zamestnanec realitky až na veľké prosíkanie Faresa a zaplatenie zálohy za prenájom mi "láskavo" dovolil ubytovať sa a Faresovi odniesť jeho veci. Prišiel som vlastne na hotové, pretože mať kde skloniť hlavu na noc bez nejakých obzvlášť veľkých starostí a vybavovačiek je super. Aj so základným zariadením...posteľ, skriňa, šparhet...za pár šupov. Bol taký férový, že odhlášku elektriny a plynu odložil, kým nebudem mať podpísanú nájomnú zmluvu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Fares
Fares 

Hneď na druhý deň som sa vybral mínať peniaze za základné vybavenie domácnosti. Na odporúčanie kolegov som skočil do taxíka a poďho do City Center (konkrétne Carrefour). Ceny ma prekvapili. Príjemne. Aumatická práčka a chladnička ma stáli 350 USD. Dovoz a inštalácia zadarmo. Na potraviny som sa vybral do neďalekého Mega Mall-u. Nahádzal som plný vozík, lebo prádzna chladnička nevyzerá pekne. Skúšal som nakuknúť aj do oddelenie masä, ale kedže vence klobás a pôlty slaniny som nevidel, (ani som nečakal) tak som sa uspokojil a nejakými mäsovými konzervami a párkami. Ceny potravín sú porovnateľné so Slovenskom. Pokiaľ si nechcete kúpiť "špeciálnu" múku v Spinneys. Kilo za dve stovky. Nechápal som...nechápem a ani ma to netrápi. Kúpil som si obyčajnú hladnú za 15 Sk. Hrnce, poháre, taniere som s Faresom kupoval v nejakom čínskom obchoďáku, okrem toho že regály boli naložené od zeme po strop ma nič nezaujalo. Ceny čínske. Sada šiestich kusov "nerezových" hrncov za 250 Sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pretože okrem flákania aj občas pracujem mimo pracovnej doby a s laptopom na posteli sa dá vydržať len pár dní, tak som sa ešte vybral na obhliadku písacích stolov a kancelárskych stoličiek. Zamieril som na ulicu, kde iného obchodu ako nábytok nie je široko-ďaleko vidno. Bazáre ale aj obchody s novým nábytkom ponúkajú všetko. Prešiel som pár bazárov a omrkal som ceny. Nič zvláštne, na zadok som nepadol. Tak som zamieril do "normálnych" nábytkov. Po mojom dlhšom okúňaní mi obchodník ponúkol dva stolíky. Rozdiel 50 dirhamov, ale ten drahší sa mi viac páčil. Tak som mu povedal, že aj tak nemám so sebou peniaze a prídem nabudúce. Prikvitol som hneď na ďalší deň a po krátkom poškuľovaní po tom lepšom stolíku mi spustil tých 50 z ceny. Tak som ešte pribalil stoličku, na ktorej práve vysedávam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toľkoto na začiatok...

Crystal Plaza tower
Crystal Plaza tower 
Attila Csontos

Attila Csontos

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dostal som sa do "velkeho sveta". Uvidime co zivot prinesie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu